RMAST
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin

2 plaatsers

Ga naar beneden

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin

Bericht  Gérard vr okt 26, 2007 1:49 pm

Van Peter Stassen kreeg ik volgend bericht :

...
Om af te sluiten zou ik een voorstel willen doen met betrekking tot de verdere vorming van de zeilers van de KMS. De vorming initiatie en voorbereiding A-brevet kan zoals in het verleden georganiseerd worden. Voor zij die reeds in het bezit zijn van een A-brevet is het misschien mogelijk om een stage te volgen in de Ecole Nationale de Voile (http://www.env.jeunesse-sports.fr/index.asp) Sommige jaren organiseren ze in augustus een stage “Dériveur découverte”. Deze stage duurt vijf dagen en wordt gegeven op 470. Andere jaren organiseren ze een stage “Dériveur perfectionnement”. Deze stage duurt ook vijf dagen en wordt de eerste dagen gegeven op 470 en de rest op Laser 4000. Kostprijs (stage, logement en maaltijden) ± 515 euro, verplaatsing naar daar niet inbegrepen.

Spreek er eens over met hen. De agenda van de stages voor 2008 wordt gepubliceerd op de site van de ENV begin februari.

Zelf heb ik de cursus al eens gevolgd en heb ik veel bijgeleerd. Het ideale is als ze met een even aantal deelnemers kunnen gaan, zodat ze hun eigen koppels kunnen vormen en je geen toerist toebedeeld krijgt. Ik overweeg zelf ook om nog eens te gaan, om vooral de werkwijze waarop de oefeningen in elkaar gestoken worden te bekijken.

Sportieve groeten,

Peter

Jabbekestraat 14
8490 Zerkegem
stassen.peter@telenet.be
amarilisvos@hotmail.com
059/43.03.76
Gérard
Gérard

Aantal berichten : 160
Leeftijd : 78
Registration date : 15-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty Re: Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin

Bericht  Dieter zo okt 28, 2007 2:29 pm

Héééél interessant! Smile Maar een precieze datum zou wel handig zijn (rekening houdend met de herexamens en zo hé Wink)

Dieter
Dieter
Dieter

Aantal berichten : 53
Leeftijd : 36
Registration date : 08-10-07

http://www.lacoxydoise.com

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty J-80 vereniging België Nederland

Bericht  Gérard ma okt 29, 2007 12:22 pm

Ik ontdekte het volgend bericht op de site van de Nederlands-Belgische J-80 vereniging (www.J80.nl) :

Het Sailing Partner team is permanent op zoek naar enthousiaste zeilers die ons team tijdens trainingen en wedstrijden willen ondersteunen
mail naar: walther ad sailingpartner

Ik stuurde het volgende antwoord :

Hallo,

Ik ben de coach van de zeilploeg van de Koninklijke Militaire School in Brussel. (RMAST, Royal Military Academy Sailing Team). Wij hebben activiteiten gaande van basiszeilopleiding tot deelnemen aan internationale regatta's. Wij nemen o.a. deel aan de RENE (Régattes des Ecoles Navales Etrangères) in de Ecole Navale in Brest die gezeild wordt op J-80. Wij beschikken echter niet over boten en zeker niet over een J-80 om te oefenen.
Wij zijn dus zeker geïnteresserd in het leggen van contacten met jullie vereniging.
Ik heb op dit ogenblik een 10-tal jongeren die een beetje ervaring hebben op J-24 of J-80, waarvan er 5 in juni 2008 naar Brest moeten gaan.

Wij nemen deel op 18 nov aan de Grevelingencup als opstappers. Kunnen wij daar elkaar ontmoeten om een en ander te bespreken. En hebben jullie eventueel al een paar plaatsen beschikbaar als bemanning op deze wedstrijd ??

Beste groeten,
Gérard

Laatst aangepast door op di okt 30, 2007 12:21 am; in totaal 1 keer bewerkt
Gérard
Gérard

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty J-80

Bericht  Gérard ma okt 29, 2007 12:32 pm

Bij Clubracer het volgende gevonden, dat eigenlijk aan de oorsong ligt van het voorgaande bericht.

...
Deze winter hebben 8 J80's gekozen om samen de Grevelingen winterwedstrijden te varen vanuit Port Zélande.

Omdat de boten hierdoor samen liggen werd er ook besloten om samen trainingsessies te organiseren.
Deze worden netjes verzorgd door Willem Garschagen van Quantum Sails Zuid-West Nederland en zijn team.

Deze no nonsense one design mentaliteit waar tactiek en handling het verschil bepalen zal hopelijk meer fanatieke wedstrijdzeilers aantrekken om deel te nemen aan het grote succesverhaal van de J80.

In het kader van de oprichting van de Nederlandse J80 Klassevereniging is sinds vorige week de gloednieuwe website online op www.j80.nl
Om de community te versterken werd ook een speciaal J80 forum opgericht.
...
Gérard
Gérard

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty J-80 training

Bericht  Gérard di okt 30, 2007 3:06 am

Geïnteresseerden moeten maar eens gaan kijken op het J-80 forum rubriek "Trainingen" :
http://www.createforum.com/j80klasse
Sommigen hebben er meer dan 16 Kts uit hun boot gehaald, maar die zitten ook vol blauwe plekken en al hun spieren doen pijn!
Gérard
Gérard

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty Verandering forum

Bericht  Gérard wo okt 31, 2007 1:08 am

Ik zie dat er een nieuw forum geopend is onder "Training".
Ik ga met dit onderwerp verder onder dat forum.

Gérard
Gérard
Gérard

Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin Empty Re: Training (admin: hoe het allemaal begon met de J80 besprekin

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: